Witam kochani dziś na obiadek postanowiłam upiec kaczuszkę ale żeby nie było za łatwo to jeszcze z racji tego iż jest poniedziałek i z niedzieli został mi rosół musiałam go wykorzystać.(nie lubię marnować jedzenia)Tak więc powstał obiad składający się z dwóch dań.

Danie pierwsze:
Rosół zagotowałam i zrobiłam do niego lane kluseczki

Składniki na lane kluseczki:
3 jajka
2 łyż.jogurtu naturalnego(może być śmietana)
szczypta soli
mąka

Wszystkie składniki mieszam i kiedy powstanie ciasto niezbyt gęste wkładam łyżeczką do gotującego się rosołu.Gotuję przez kilka minut i gotowe.Moja rodzinka to uwielbia...

A teraz czas na kaczkę...

Składniki:
kaczka ok.2 kg
sól
pieprz
majeranek 
2-3 jabłka
1 łyż.miodu

Przygotowanie:
Jabłka obieram i kroję na słupki,daję do miseczki dodaję łyżkę majeranku i łyżeczkę miodu,mieszam.Kaczkę myję osuszam ręcznikiem do środka po daniu soli i pieprzu wkładam jabłka na koniec wkładam skórki od jabłek zamykam wykałaczką.Następnie nacieram przód i tył kaczki solą,pieprzem,majerankiem.Tak przygotowaną kaczkę odstawiam na ok.2 godz.


Piekarnik nagrzewam do 230 stopni piekę przez ok 35-40 minut z jednej i drugiej strony polewając wytworzonym tłuszczem,następnie zmniejszam tem.do 180 i piekę pod przykryciem przez 1,5-2 godzin.Co jakiś czas odwracam na drugą stronę.I tak wygląda efekt końcowy.

Ja do kaczki zrobiłam sos chlebowy

Składniki:
0,5 l mleka
pół cebuli
kilka goździków
10 dag masła
1 bułka(może być chlebjasny)
1 łyż.musztardy
sól
pieprz
1 łyż.jogurtu lub śmietany

Przygotowanie:
Mleko,cebulę(wbijamy kilka goździków w cebulę) i masło gotuję,kiedy zaczyna się gotwać dodaję pokruszoną bułkę,musztardę oraz przyprawiam.Gotuję ok.10 minut na małym ogniu.Blenduję i przed podaniem jeszcze raz gotuję i dodaję śmietany.I jest sosik do kaczuszki.

Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz